سقط مکرر

سقط مکرر چیست؟

سقط مکرر ممکن است به دلیل وجود مشکلات بسیار جدی اتفاق بیافتد در واقع وقتی که سقط حدود سه بار و پشت سر هم داده یاشد در این حالت می توان گفت که سقط مکرر اتفاق افتاده است.

که معمولاً قبل از هفته دوازدهم بارداری اتفاق می‌افتد.

که باید این مشکل به صورت دقیق به وسیله پزشکان حرفه‌ای مانند دکتر پورمطرود بررسی گردد.

تا علت دقیق مشکل به صورت دقیق مشخص شده و درمان گردد.

علت سقط مکرر

از علتهای سقط مکرر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• وجود مشکلات هورمونی
  • وجود اختلالات کروموزومی
  • وجود عفونت دوران بارداری
  • وجود مشکل در رحم
  • مشکلات ایمنی در خون
  • مصرف دخانیات و الکل
  • وجود مشکل در جفت جنین
  • داشتن سبک زندگی نامناسب

جز موارد بسیار مهمی است که می توانند باعث سقط مکرر گردند.

در واقع باید علت اصلی این مشکل به وسیله پزشکی حرفه‌ای مانند دکتر پور مطرود شناسایی شده و درمان گردد.

تشخیص سقط مکرر

اگر فقط بیشتر از دوبار و یا سه بار سقط رخ دهد در این حالت باید به پزشک متخصص برای آزمایش‌های لازم در رابطه با تشخیص مشکل مراجعه گردد.

که معمولاً برای تشخیص دادن علت آزمایش ها و بررسی های مختلفی انجام می گیرد که از آن جمله می توان.

به بررسی هورمون های تیروئید، تهیه عکس از رحم و بررسی رحم از لحاظ ظاهری، انجام تست های ژنتیکی و همچنین بررسی مشکلات کروموزومی و… اشاره کرد.

در برخی مواقع از روش هیستروسکوپی نیز برای تشخیص دقیق مشکل استفاده می شود.

که در این روش معمولاً بیمار بیهوش می‌شود و با استفاده از یک دوره نازکی که در انتهای آن دوربین وجود دارد.

پزشک اقدام به تهیه عکس از داخل رحم می کند که می‌تواند وجود فیبروم رحم، آندومتر و یا مشکلات دیگری که در داخل رحم ممکن است وجود داشته باشد را به صورت دقیق مشخص نماید.

از علل دیگر سقط مکرر

از مهمترین موارد دیگری که ممکن است باعث سقط گردد می توان به آدنومیوز اشاره کرد.

مطالعه بیشتر  میوم یا فیبروم چیست ؟

که در واقع این مشکل به گونه ای است که باعث ضخیم شدن بیش از اندازه عضلات رحم می گردد.

که در نتیجه آن بحث خونرسانی به لایه داخلی رحم انجام نمی‌شود و در نتیجه آن سقط اتفاق می افتد.

مورد مهم دیگر که می تواند باعث این مشکل شود بحث کم کاری تیروئید می باشد.

در واقع کم کاری تیروئید به خاطر وجود اختلالات در تخمک گذاری می باشد.

که در هنگام باروری نیز ممکن است باعث سقط جنین گردد.

همچنین وجود سندروم تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان یکی از موارد مهم دیگر است.

که می تواند باعث سقط جنین شود.

به همین دلیل است که پزشکان همیشه توصیه می کنند.

باید قبل از بارداری آزمایش های لازم را انجام دهند تا از نبود مشکل اطمینان حاصل شود

و در مرحله بارداری مشکلی برای مادر و جنین پیش نیاید.

موارد مهم دیگر می توان به کمبود پروژسترون اشاره کرد که معمولاً در همان دوران اولیه بارداری به خاطر پایین بودن کیفیت تخمک اتفاق می افتد.

در نهایت از موارد دیگر مانند سرخک، سیتومگال و… که از انواع عفونت‌ها هستند.

می‌توانند باعث سقط گردند در واقع بحث سقط جنین به عوامل بسیار زیاد بستگی دارد.

و به هیچ عنوان نمی‌توان از روی یک علامت و یا علائم خاص گفت که دقیقا مشکل چیست.

و این مورد باید به وسیله پزشکان حرفه‌ای بررسی گردد تا علت اصلی مشکل مشخص شود.

در این حالت می‌توان اقدام به درمان مشکل کرد.

درمان سقط مکرر

سقط مکرر

معمولاً پزشکان حرفه‌ای مانند دکتر پورمطرود با تشخیص دقیق علت سقط جنین اقدام به درمان این مشکل در به صورت حرفه ای می کنند.

معمولا تمام بیمارانی که برای معالجه به دکتر پور مطرود مراجعه می‌کنند.

مراحل درمان را به بهترین شکل ممکن طی می کنند و میتوانند بددون نگرانی بهبود یابند.

درادامه مطلب چند نمونه از روش های درمان سقط مکرر بیان شده است.

مطالعه بیشتر  بیماری های تشخیصی زنان

روش جراحی

بعد از اینکه معاینات لازم انجام شد، ممکن است پزشک انجام جراحی را بهترین گزینه برای درمان این مشکل تشخیص دهد.

که معمولا در این روش از هیستروسکوپی برای درمان مشکل استفاده می‌شود.

درمان دارویی

درمان سقط مکرر با توجه به علت آن پس از تشخیص، صورت می گیرد. درمان سقط مکرر در مواردی که علل ایمونولوژیکی علت آن باشند، توسط تجویز داروهایی مثل هپارین، آسپیرین، ویتامینD، ایمونوگلوبولین تزریقی و یا ترکیبی از این داروها می باشد.

در برخی مواقع مشکلاتی مانند لخته شدن خون هم می‌تواند باعث سقط گردد در این صورت پزشک با تجویز داروهای که منجر به رقیق شدن خون میشود از سقط جنین جلوگیری کند.

درمان بیماری ها یا مشکلات موجود

در برخی مواقع مشکلاتی مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید، افزایش قند خون و یا همچنین تغییر یافتن سطح هورمون پرولاکتین می‌تواند.

باعث بروز مشکل شود که باید این موارد به صورت دقیق تشخیص داده شده و درمان گردد.

غربالگری ژنتیک

معمولاً مشکل کروموزومی در پنج درصد از سقط های مکرری که اتفاق می افتد دیده می شود.

در واقع نداشتن تعادل کروموزومی جنین یکی از مواردی است که می‌تواند باعث سقط جنین شود.

که در صورت بروز چنین مواردی باید آزمایش های ژنتیکی خاصی در زن و مرد انجام شود.

تا علت اصلی مشکل ژنتیکی مشخص گردد.

اگر مشکلی ژنتیکی وجود داشته باشد در این صورت معمولاً پزشک از طریق روش‌های آزمایشگاهی مانند ivf را برای باروری توصیه می کند.

چون در این حالت جنین انتقال شده به رحم مادر به صورت کامل از لحاظ ژنتیکی بررسی شده و جنینی که مشکلی ندارد به رحم مادر منتقل می شود، که در این صورت می توان اط سقط و همچنین تولد نوزادی با مشکل مادرزادی جلوگیری کرد.

تغییر دادن سبک زندگی

در برخی مواقع دقت نکردن به بعضی از موارد ساده می تواند باعث بروز مشکلات بسیار جدی مانند سقط جنین گردد.

مطالعه بیشتر  درمان ناباروری

مثلا در برخی از حالات مشاهده می‌شود که استرس بیش از اندازه، مصرف بیش از اندازه کافئین و یا دخانیات و یا داروها و یا غذاهای خاصی که برای سلامتی جنین مضر هستند به صورت مکرر انجام می شود.

بدون اینکه بانوان اطلاع دقیقی در این مورد داشته باشند این کار ها را انجام می دهند که در نتیجه آن می تواند باعث سقط جنین گردد.

بهترین متخصص زنان و نازایی در تهران

امروزه وجود پزشکان حرفه ای مانند دکتر پور مطرود باعث شده است تا بیماری های تشخیصی زنان به راحتی درمان گردد.

در واقع با توجه به اینکه در بحث باروری یا قبل از باروری مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به سقط مکرر در برخی از بانوان اشاره کرد.

که این مشکل باید به صورت دقیق تشخیص داده شده و درمان گردد.

که تنها پزشکان حرفه‌ای مانند دکتر ملک پور مطرود می توانند این موارد را به راحتی انجام دهند.

پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که دچار دچار سقط مکرر میشوید در این صورت برای تشخیص و درمان بهتر است به بهترین متخصصین زنان و زایمان که در سعادت آباد تهران خدمات ارائه می‌دهند مراجعه نمایید.

از کجا بدانیم جنین سقط شده است؟

در صورتی که علائم زیر را مشاهده کردید در این حالت باید سریع به پزشک مراجعه کنید.

خونریزی یا لکه بینی که از مواردی است که هنگام سقط ناگهانی مشاهده می شود.

از موارد مهم دیگر، وجود درد در ناحیه شکم است که همراه با احساس درد در کمر یا احساس فشار در ناحیه لگنی مشاهده می شود.

در برخی مواقع هم خونریزی ها می تواند نشان دهنده حاملگی خارج از رحم باشد.

که تمام این موارد باید در سریعترین زمان به وسیله پزشکان متخصص مانند دکتر پورمطرود تشخیص داده شده و درمان گردد.

———————————————————-

0 replies