,

آیا در رحم کیست ایجاد می شود؟

آیا رحم دچار کیست می شود؟
آیا رحم دچار کیست می شود؟

آیا رحم دچار کیست می شود؟

آیا در رحم کیست ایجاد می شود؟

آیا در رحم کیست ایجاد می شود؟ آیا بانوان دچار کیست رحم میشوند؟ کیست رحم چیست؟ تشخیص کیست رحم به چه صورت است؟

این سوالات بیشتر بانوان است زمانی به دکتر زنان مراجعه خواهند کرد. در واقع یک نگرانی به وجود آمده در بین بانوان است که اگر کیست رحم وجود داشته باشد و به آن مبتلا شوند باید رحم خود را خارج کنند یا نه ؟

ما در این مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم و بیان کنیم که آیا کیست رحم وجود دارد یا خیر.

کیست چیست؟

در مرحله اول باید کنیم که کیست چه نوع بیماری است؟ کیست یک فضایی همانند بادکنک است که خالی است و ممکن است داخل این فضای خالی، آب باشد. حتی ممکن است یک سری موادی وجود داشته باشد که به صورت جامد است. درهر حال یک بادکنک اگر در داخل بدن وجود داشته باشد به عنوان کیست شناخته میشود.

آیا کیست رحم داریم؟

برای پاسخ به این سوال که آیا در رحم کیست وجود دارد یا خیر باید اینگونه پاسخ بدهیم: که براساس تحقیقات پزشکان و متخصصان زنان در رحم کیست وجود ندارد. یعنی کیست در داخل رحم ایجاد نمی شود. درواقع کیست در داخل تخمدان بانوان ایجاد خواهد شد.

ذکر این نکته هم در این مقاله ضروری است که ممکن است. کیست هایی هم در نواحی دیگر بدن بانوان به غیر از ناحیه تخمدان ایجاد شود. که این نواحی شامل: لگن یا شکم و یا دیگر نواحی است که نوع آن با نوع کیستی که در داخل تخمدان ایجاد می شود. متفاوت بوده و تشخیص و درمان این کیست نیاز به تخصص پزشک دیگری دارد.

مطالعه بیشتر  افسردگی پس از زایمان

کیست تخمدان چیست؟

کیست تخمدان ، تشخیص و درمان آن باید زیر نظر متخصص زنان و نازایی باشد. زیرا اگر مورد درمان واقع نشود یا دیر تشخیص داده شود ممکن است باعث نازایی بانوان شود. در نتیجه کسانی که مشکوک به داشتن این کیست هستند و علائم آن را در بدن خود احساس میکنند باید زیر نظر دکتر و متخصص زنان و فلوشیپ نازایی قرار بگیرند.

یکی از متخصصین حاذق و توانمند در این زمینه خانم دکتر الهام پورمطرود هستند. و بانوانی که مشکوک به داشتن این نوع کیست در بدن خود هستند. میتوانند از طریق سایت و یا از طریق شماره تلفن های موجود در سایت و اینستا ایشان اقدام به دریافت نوبت کرده. و برای رفع این بیماری تحت نظر خانم دکتر الهام پورر مطرود قرار بگیرند.

آیا رحم دچار کیست می شود؟

آیا رحم دچار کیست می شود؟

میوم یا فیبروم چیست؟

مشکلی که که در رحم به وجود می آید با نام میوم وفیبروم رحم شناخته می شود.

انواع کیست ها

  1. بسیاری از کیست ها، کیست های ساده یا فیزیولوژیکی هستند که در عرض یک تا دوماه با مصرف قرص هایی که با توجه به اندازه و نوع آن توسط پزشک تجویز می شود. درمان میشود و عوارض و خطراتی هم ندارد و جای نگرانی برای مبتلایان به این نوع کیست ها نیست.
  2. برخی از کیست ها ممکن است توپر باشند که این نوع کیست های توپر باید از نظر بدخیمی و خوش خیمی توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرند.
  3. برخی از کیست ها باید به صورت اورژانسی از بدن خارج بشوند تا مشکلات حادتری را برای فرد بیمار ایجاد نکنند.
  4. در مقابل، برخی از کیست ها را باید بهشون فرصت زمانی بدهیم یعنی طی زمانی که با صلاح دید پزشک به آن داده میشود ممکن است این کیست از بین برود.
مطالعه بیشتر  رژیم غذایی برای داشتن جنین دختر

نکات مهم در رابطه با کیست

نکته مهمی که باید در زمینه این بیماریبیان کنیم این است که این کیست ها ممکن است به هر دلیلی دچار سوراخ یا پیچ خوردگی شوند و یک شرایط اضطراری را برای فرد به وجود بیاورند. که دکتر و متخصص زنان مجبور به عمل آن خانم شود. یعنی شرایط اورژانسی شود و این کیست ها از نوع کیست های اورژانسی شناخته می شود. و حتی ممکن است خانم و فرد مبتلا به این نوع کیست،  تخمدان خود را از دست بدهد.

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد. این است. که کیست تخمدان با بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک(pco) که شامل کیست های ریز و کوچک است و زیر میکروسکوپ قابل مشاهده است. متفاوت بوده و در مقالات بعدی در این باره صحبت خواهد شد.

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر الهام پور مطرود

پیج اینستاگرام دکتر الهام پور مطرود

کانال آپارات دکتر الهام پور مطرود

کانال نماشا دکتر الهام پور مطرود

———————————————————–

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.