عمل پانکچر

به عمل تخمک گیری عمل پانکچر گفته می‌شود که هدف از انجام این عمل درمان ناباروری و همان IVF می باشد ( بخشی از مرحله درمان IVF  می باشد) قبل از عمل پانکچر از آمپول های خاصی استفاده می شود تا تعداد زیادی فولیکول رشد نماید و وقتی که این فولیکول ها به به سایز مناسب میرسند با تزریق کردن آمپول HCG این فولیکول‌ها آماده تخمک گیری می گردند. عمل پانکچر یک روش برای درمان ناباروری یا همان IVF می باشد که معمولاً هزینه عمل پانکچر بسیار مناسب بوده و بیماران نباید نگرانی در رابطه با هزینه عمل داشته باشد. همچنین درد به گونه‌ای که برخی از افراد فکر می‌کنند زیاد نیست درواقع می‌توان گفت به صورت بدون درد می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عمل پانکچر با ما همراه باشید
عمل پانکچر

تجربیات عمل پانکچر

افرادی که قصد انجام عمل پانکچر یا همان تخمک گیری را دارند باید در سلامت کامل باشند و عمل پانکچر زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. عمل پانکچر معمولا زمانی انجام میشود که فولیکول ها آماده تخمک گیری باشند که افرادی که تجربیات عمل پانکچر را دارند قبل از انجام این کار مراحل تشکیل پرونده را طی کرده اند. در واقع هیچ گونه درد هنگام عمل پانکچر احساس نمی کنید چون بیهوشی بسیار خفیف انجام می گردد و این کار باید به وسیله پزشکان متخصص انجام شود. در واقع تمام پزشکان با استفاده از سونوگرافی و با روش‌های تحت کنترل و مطمئن عمل تخمک گیری را انجام می دهند. که تخمک ها بعد از دریافت به صورت کامل شستشو داده می شوند تا مراحل بعدی برای درمان ناباروری و همچنین ترکیب تخمک ها با اسپرم انجام شود. که در واقع به این مورد میکرواینجکشن گفته می‌شود و اکثراً اسپرم ها با استفاده از سوزن های بسیار ظریف و در زیر میکروسکوپ به صورت حرفه ای وارد تخمک میگردد تا مراحل بعدی IVF انجام شود.

مراقبت های بعد از پانکچر

با توجه به اینکه عمل پانکچر در یک بیهوشی بسیار خفیف و در بازه زمانی کوتاه انجام می‌شود
مطالعه بیشتر  غذاهای مفید برای بیماری PCO
به همین دلیل هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد و در بعد از به هوش آمدن نیز مشکلی و یا درد زیادی وجود ندارد. در واقع با دو ساعت استراحت می‌توانید به کارهای روزانه خود برسید. شاید کمی درد در ناحیه لگن داشته باشید که این مورد نیز در صورت مصرف کردن قرص های تجویز شده به وسیله پزشک خیلی سریع رفع می گردد.

هزینه عمل پانکچر

هزینه عمل  اگر یک زیر نظر یک پزشک متخصص و مطمئن و همچنین در یک محیط مجهز انجام شود; در این حالت می تواند نتیجه فوق العاده عالی داشته باشد و هزینه مناسبی هم دریافت می‌شود. در واقع بیماران نباید نگرانی در رابطه با هزینه عمل پانکچر داشته باشند چون مراکز درمان ناباروری که در ایران وجود دارد; در مقایسه با کشور های خارجی هزینه بسیار کمی برای درمان ناباروری دریافت می شود. و از بهترین پزشکان می توان به دکتر الهام پورمطرود اشاره کرد که به دلیل داشتن تجربه عالی گزینه مناسبی برای انجام این کار می باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه عمل پانکچر می توانید به وب سایت دکتر پورمطرود مراجعه کرده و با تماس با مرکز مربوطه، هزینه دقیق را از دکتر الهام پورمطرود که متخصص زنان و نازایی است پرس و جو نمایید. در واقع تمام افرادی که قصد بارداری را دارند به راحتی می‌توانند صاحب فرزند شوند و به شرطی که زیر نظر یک پزشک متخصص و مطمئن مراحل درمان را سپری کنند.

بعد از عمل پانکچر چی بخوریم؟

معمولاً اکثر بیماران این سوال را می‌پرسند که چه کارهایی و خوردن چه مواد غذایی بعد از انجام تخمک گیری می تواند مهم باشد، معمولا مصرف داروهای تجویز شده به وسیله پزشک و مراقبت کوتاه مدت بعد از انجام عمل بهترین کار می باشد. در واقع در اکثر مواقع پزشکان مکمل‌های پروژسترون را به صورت قرصهای خوراکی به بیماران تجویز می‌کنند و یا از آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت استفاده می نمایند.
مطالعه بیشتر  PRP تخمدان

انتقال جنین

و بعد از آن که تخمکها، گرفته شدند بعد از آن به رحم مادر انتقال داده می‌شوند. در واقع حدود ۳ روز بعد از اینکه تخمک بارور شدند با توجه به سن و شرایط مادر تخمک ها به وسیله ابزار های خاص به رحم مادر انتقال داده می شود. مثلا اگر سن مادر کمتز از ۴۰ باشد در این حالت دو یا سه جنین انتقال داده می شود. ولی اگر بیشتر از ۴۰ باشد در این حالت حداکثر سه جنین قابل انتقال است. و معمولاً دو هفته بعد از اینکه جنین به رحم انتقال داده شد سونوگرافی و تست خون انجام می‌شود تا از نتیجه اطلاع مطلع شوند.

آیا عمل پانکچر عوارضی دارد؟

در حالت کلی هیچ عارضه خاصی هنگام تخمک گیری به وجود نمی آید. شاید در مرحله اول دچار کمی خونریزی و یا التهاب شوید که این مورد هم بسیار سریع قابل رفع است و در صورت بروز دردهای خفیف در لگن نیز می‌توان با مصرف مسکن و داروهای تجویز شده به وسیله پزشک این مورد را نیز رفع کرد.

بیهوشی عمل پانکچر

بیهوشی انجام شده برای تخم گیری یا همان عمل پانکچر بسیار خفیف می باشد در واقع فرد حدود ۱۰ دقیقه بیهوش می ماند و بعد از به هوش آمدن به راحتی می‌تواند بعد از مدت کمی استراحت به کارهای روزانه خود برسد. ر واقع هیچ گونه دردی هنگام عمل  نخواهید داشت و همانگونه که بیان شد بیهوشی خفیفی برای عمل انجام میگردد و بیماران نباید نگرانی در این مورد داشته باشند.

درد عمل پانکچر

برخی از بیماران فکر می‌کنند که عمل پانکچر درد زیادی دارد در صورتی که هیچگونه دردی هنگام انجام عمل پانکچر احساس نخواهید کرد و بعد از عمل شاید کمی احساس دل پیچه و حالت تهوع و احساس کمی درد در بخش لگن داشته باشید. که این موارد با مسکن هایی که به وسیله پزشک تجویز می‌گردد، قابل رفع می باشد. در صورت داشتن علائم غیر عادی مانند خونریزی های بسیار شدید می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و داشتن کمی خونریزی بعد از این عمل کاملاً طبیعی میباشد.
مطالعه بیشتر  افسردگی پس از زایمان

عمل پانکچر در تهران

اگر در یک مرکز معتبر و به وسیله پزشک متخصص انجام شود در این حالت یک عمل موفق بدون هیچگونه عارضه و دردی را تجربه خواهید کرد. که خوشبختانه وجود پزشکان متخصص مانند دکتر پورمطرود باعث شده است تا تمام نگرانی ها در رابطه با این عمل رفع گردد. در واقع تمامی کسانی که قصد بارداری را دارند به راحتی می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص زنان و نازایی اقدامات لازم را برای بارداری انجام دهند. که یکی از رایج ترین روش ها برای رشد برای باردار شدن استفاده از روش‌های آی یو آی یا همان آی وی اف می باشد.

نتیجه گیری در رابطه با عمل پانکچر

آی وی اف که یک روش برای درمان ناباروری است و شامل چند مرحله است که یکی از آنها عمل پانکچر یا همان تخمک گیری می باشد که تخمک ها از زوجه گرفته شده و در محیط آزمایشگاه انجام لقاح انجام شده و سپس به رحم مادر انتقال داده می‌شود که برای دریافت تخمک هیچگونه نیازی به جراحی نیست و بیماران هیچگونه دردی را احساس نخواهند کرد در واقع با استفاده از سونوگرافی و در صورت وجود پزشکان متخصص این عمل با موفقیت انجام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

منبع: عمل تخم کشی فیلم عمل پانکچر – مراقبت های بعد عمل پانکچر – تجربیات عمل پانکچر – هزینه عمل پانکچر – انیمیشن عمل پانکچر – فیلم عمل تخم کشی مراقبت های بعد عمل تخم کشی – فیلم عمل تخم کشی – هزینه عمل تخم کشی – انیمیشن تخم کشی – تخم کشی – پانکچر – عمل تخم کشی
هزینه عمل پانکچر

هزینه عمل  اگر یک زیر نظر یک پزشک متخصص و مطمئن و همچنین در یک محیط مجهز انجام شود در این حالت می تواند نتیجه فوق العاده عالی داشته باشد و هزینه مناسبی هم دریافت می‌شود.

عمل پانکچر در تهران