آیا پایین بودن جفت در بارداری خطرناک است؟

آیا پایین بودن جفت در بارداری خطرناک است؟

آیا پایین بودن جفت در بارداری خطرناک است؟

آیا پایین بودن جفت در بارداری خطرناک می باشد؟ خطر های پایین بودن جفت در بارداری چیست؟ دلایل ایجاد جفت پایین چیست؟ برای پیشگیری از ایجاد جفت پایین چه باید کرد؟ بهترین دکتر زنان برای درمان و پیشگیری از بروز چنین مشکلی چیست؟
اینها جزو سوال های بسیار رایجی هستند. که به وسیله بانوان باردار پرسیده می شوند. که هدف ما در این مقاله بررسی خطرات پایین بودن جفت در بارداری می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ما همراه باشید.

ایا پایین بودن جفت باعث سقط میشود؟

میشه گفت نه جفت پایین باعث سقط نمیشود. پس نگران این مورد نباشین ولی توصیه میشه که زیاد استراحت کنین و رابطه جنسی برقرار نکنین در این مدت ممکن است جفت پایین جا به جا شود و در جای درستی قرار بگیرد.

پس جواب سوال ایا پایین بودن جفت پایین باعث سقت میشود؟ به صورت کلی میگیم خیر

معنای پایین بودن جفت چیست؟

در نزدیکی های زمان زایمان ممکن است جنین بخشی از دهانه رحم را بپوشاند. به گونه‌ای که در نزدیکی ها و یا در دهانه رحم قرار بگیرد. این مورد باعث می شود تا بیمار دچار خونریزی های شدیدی شود. که در این حالت داشتن استراحت و نداشتن فعالیت های زیاد می تواند مناسب ترین گزینه برای بیمار باشد. چون وقتی جفت پایین است و به گونی احتمال زایمان طبیعی وجود ندارد در این حالت باید سزارین انجام شود.

اگر در سه ماه اول جفت در دهانه های رحم باشد در اینجا جای هیچ گونه نگرانی نیست. چون به مرور زمان با افزایش رشد جنین رحم نیز بزرگتر می‌شود. و به گونه ای احتمال اینکه جفت از دهان نیز فاصله بگیرد بسیار زیاد است. ولی وقتی این مورد در ماه های آخر اتفاق می‌افتد. در این حالت دیگر راهی جزو انجام سزارین وجود ندارد.

آیا پایین بودن جفت باعث سقط می شود؟

آیا پایین بودن جفت باعث سقط می شود؟ در پاسخ به این سوال گفته می شود که پایین آمده جفت، در واقع همان جفت سر راهی محسوب می شود. بر همین اساس خانوم های باردار تا هفته 24 بارداری باید یک سری مواردی را رعایت نمایند که عبارتند از:

  1. استراحت کافی و نسبی : خانم های باردار باید در طول روز استراحت های کافی را داشته باشند و از کارهای غیر ضروری و فعالیت های زیاد دوری نمایند.
  2. عدم هر گونه تحریک جنسی و نزدیکی : در این دوران خانم ها به هیچ عنوان نباید هر گونه تحرک جنسی و نزدیکی داشته باشند.
  3. عدم هر گونه تحرک به خصوص بالا و پایین رفتن از پله ها.
  4. عدم هر گونه استرس و اضطراب در دوران بارداری.
  5. حال اگر تا هفته 24 بارداری برای خانم ها مشکلی پیش نیاید، معمولا در اکثر مواقع نیز پس از هفته 24، وضعیت بهتر می شود.
مطالعه بیشتر  یوگا و تاثیرات یوگا در بارداری

دلایل ایجاد جفت پایین

در حالت کلی هیچ دلیل ثابت شده و مشخصی برای پایین بودن جفت تشخیص داده نشده است. معمولاً پایین بودن جفت در افرادی که قبلاً عملهای سزارین را انجام داده اند. و یا در داخل رحمشان مشکلاتی وجود دارد و یا افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر دیده می شود.
و یا اگر در بارداری های قبلی جفت در دهانه رحم بوده است در این حالت احتمال تکرار شدن جفت پایین خیلی زیاد است و بهترین گزینه برای جلوگیری از خطرات احتمالی مراجعه به پزشکان متخصص زنان زایمان می باشد.

لازم به ذکر است که در صورتی که در هفته های ۱۸ تا ۲۵ جنین در پایین رحم باشد و یا بیشتر از ۲ سانتیمتر از دهانه رحم فاصله داشته باشد در این حالت نمی‌توان گفت که جفت پایین است و احتمال بارداری طبیعی وجود دارد ولی اگر کمتر از فاصله گفته شده باشد در این حالت باید سزارین انجام شود.

خطرهای پایین بودن جفت در بارداری

آیا پایین بودن جفت در بارداری خطرناک می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خطرهایی که پایین بودن جفت در بارداری برای مادر ایجاد می‌کند، می‌تواند در صورت تحت کنترل نبودن مادر باعث بروز مشکلات جدی شود. مثلاً خونریزی های شدید از رایج‌ترین خطرها و عوارض پایین بودن جفت می باشد. و باعث می شود تا زایمان زودتر اتفاق بیافتد. و همچنین باعث می گردد تا زایمان طبیعی انجام نشود.

ممکن است باعث شود تا اکسیژن کافی به جنین نرسد. در برخی مواقع اگر این مورد قبل از هفته سی و هفتم بارداری باشد. در این حالت منجر به زایمان زودرس می گردد. پس باید تمام بانوان زیر نظر پزشکان متخصصی مانند دکتر الهام پورمطرود باشند. تا بدین ترتیب وضعیت جنین در تمام ماه های بارداری به صورت کامل بررسی گردد. و در صورت بروز مشکل از عوارض جدی جلوگیری شده و اقدامات لازم در رابطه با درمان انجام شود.

آیا پایین بودن جفت در بارداری خطرناک است؟

آیا پایین بودن جفت در بارداری خطرناک است؟

تشخیص پایین بودن جفت

یکی از بهترین روش هایی که می تواند پایین بودن جفت را تشخیص دهد انجام سونوگرافی در هفته های بیستم می باشد. معمولاً در ماههای اول جنین در پایین رحم قرار دارد. و با گذشت زمان تغییر حالت می دهد و به گونه ای از دهانه فاصله می‌گیرد. و خیلی کم مشاهده می گردد که جنین در حالت اولیه خود باقی بماند. به گونه‌ای که دهانه رحم را مسدود کرده و منجر به سزارین شود.

مطالعه بیشتر  ای یو ای (IUI)

روشی دیگر برای تشخیص پایین بودن جفت انجام سونوگرافی واژن می باشد. که در این روش پزشک با استفاده از تجهیزات خاصی که از راه واژن وارد رحم می‌شود. و وضعیت جنین را بررسی می‌کند. همچنین از روش های دیگر برای تشخیص جفت پایین، انجام ام آر آی می باشد که منجر به تشخیص موقعیت جنین می گردد.

آیا استراحت تأثیری در درمان پایین بودن جفت دارد؟

اگر بانوان باردار دچار خونریزی های کم و لکه بینی باشند. در این حالت استراحت باعث درمان و قطع خونریزی می شود. در واقع می‌توان گفت استراحت تنها و بهترین روش برای جلوگیری از بروز خونریزی های شدید است. ولی اگر خونریزی های غیر قابل کنترل وجود داشته باشد. در این حالت استراحت تاثیر چندانی ندارد و در چنین مواقعی پزشک با انجام سزارین اورژانسی و یا  به تجویز برخی از داروها اقدام می کند.

در حال حاضر هیچگونه روش قطعی و ثابتی برای درمان جفت پایین تشخیص داده نشده است. و تنها با استراحت و یا انجام سزارین میتوان جلوی خونریزی های بسیار شدید را گرفت. و اگر این موارد قبل از هفته سی و هفتم باشد. در این حالت پزشک اقدام به سزارین اورژانسی می‌کند. که در نتیجه آن زایمان زودرس اتفاق می‌افتد.

مهم‌ترین گزینه‌ ای که وجود دارد این است که باید بانوان باردار به فعالیت‌هایی که انجام می دهند توجه کنند. و هیچگونه  استرس و نگرانی نداشته باشند. چون بحث استرس نیز تاثیر منفی می تواند داشته باشد. و همچنین زیر نظر پزشک متخصص بودن تا حد زیادی می‌تواند از بروز مشکلات بسیار جدی جلوگیری کند. که با وجود پزشکان متخصصی مانند دکتر الهام پورمطرود این مورد نیز تا حدودی رفع شده است.

مطالعه بیشتر  فاکتورهای زنانه در نازایی و ناباروری

بهترین دکتر زنان در تهران

دکتر الهام پورمطرود جزو بهترین دکتر زنان در غرب تهران می باشد. که می تواند مناسب‌ترین گزینه برای انجام آزمایش های بارداری و تشخیص وضعیت سلامت جنین باشد. و تا حد زیادی می‌تواند پیشگیری های لازم را از ایجاد جفت پایین انجام دهد. در واقع با توجه به اینکه خطر خونریزی رحم، هنگام پایین بودن جفت وجود دارد. به همین دلیل باید بانوان باردار تحت کنترل پزشکان متخصص و حرفه ای باشند. تا در این حالت مشکلی برای جنین و مادر به وجود نیاید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای انجام آزمایش ها و مراقبت‌های خاص دوران بارداری و یا درمان بسیاری از مشکلات رایج زنانه دنبال پزشک متخصص می گردید. در این حالت دکتر الهام پورمطرود می‌تواند بهترین انتخاب برای درمان باشد. که در سعادت آباد تهران مشغول به فعالیت است.

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر الهام پور مطرود

پیج اینستاگرام دکتر الهام پور مطرود

کانال آپارات دکتر الهام پور مطرود

کانال نماشا دکتر الهام پور مطرود

———————————————————–

منبع : جفت پایین

ایا پایین بودن جفت باعث سقط میشود – جفت پایین – جفت پایین در بارداری – دکتر الهام پورمطرود – مراقبت ها وقتی جفت پایین است

احتمال سقط در جفت پایین – نحوه استراحت در جفت پایین – پایین بودن جفت و لکه بینی – احتمال سقط در جفت پایین – پایین بودن جفت در 4 ماهگی

مراقبت های جفت پایین – پایین بودن جفت در هفته 12